In the picture

Een dag in het leven van Stijn: Support Engineer bij Nomios

Per 1 februari maakte Stijn officieel de sprong van ClimIT naar Nomios. Na een intensieve opleidings periode via ClimIT en eerste jaar werkervaring op Support, zet Stijn met plezier zijn carrière verder als Support Engineer bij Nomios. Maar hoe ziet zo’n werkdag er nu uit? Wat doe je nu precies als Support Engineer bij een integrator?

 

“Stijn, hoe ziet jouw werkdag er eigenlijk uit als Support Engineer bij Nomios?”

De laatste tijd beginnen mijn dagen meestal met het monitoringsysteem te openen voor een van de meest belangrijke klanten voor het moment: KBC. Ik check of er bepaalde alarmen zijn waarvoor we actie moeten ondernemen.

Daarnaast overloop ik dagelijks mijn actieve tickets voor de Belgische “Managed services” klanten waarvoor ik het meeste werk de laatste tijd. Deze tickets gaan van bepaalde incidenten tot bepaalde wijzigingen die moeten doorgevoerd worden in het netwerk. Best gevarieerd dus.

 

“Oké je hoeft je duidelijk niet te vervelen! Wat geeft je het meest energie in je job?”

Iets implementeren in het netwerk dat erna goed werkt en de ervaring van de eindgebruikers beter maakt. Ik krijg energie van het oplossen van meer complexe problemen. Indien dan een succesvolle implementatie of oplossing, des te groter de voldoening.

 

“En dan natuurlijk ook het tegenovergestelde: wat vind je het minst tof?”

Laten we er geen doekjes om wikkelen: de meeste klanten zijn redelijk, maar er zijn er altijd die je het leven wat moeilijker willen maken 😉

 

“Je hebt duidelijk al je draai gevonden. Wat zou je graag nog willen aansterken of bijleren?”

Op het technisch vlak heb ik het gevoel dat ik altijd kan blijven bijleren en dat dit ook nodig is anders geraak je snel achterop. Gelukkig heb ik afgelopen jaar ook al die kans gekregen, zo heb ik al mijn NSE 4 en NSE 5 weten te behalen.

 

“Wat maakt Nomios zo’n fijne plek om te werken als Support Engineer?”

De losse sfeer is aangenaam om in te werken, en iedereen springt graag bij als je een vraag hebt over een bepaald onderwerp. Daarnaast krijg je het vertrouwen om op grote projecten voor belangrijke klanten te werken.

 

“Welk advies zou je geven aan mensen die ook als support engineer willen starten?”

Een brede kennis hebben van bepaalde technologieën en vendoren is altijd een plus. Zo kan je altijd de meest basic-problemen oplossen en escaleren vanaf dat je het niet meer weet. ClimIT heeft me daarin ondersteund en geholpen, dat was echt een meerwaarde voor mijn carrière als support engineer.

 

Spreekt Stijns verhaal je aan? Zie je dit ook als volgende stap in je carrière? Of ken je iemand die hier al jaren van droomt? Twijfel dan zeker niet om contact met ons op te nemen en je opties te verkennen.

Marieke Verhulsdonck
2/23/2023